MENU

1913. Léto jednoho století

Poštovné zdarma od 999 Kč
314 Kč
Doporučená cena 369 Kč
Koupit
  • Rok vydání 2021
  • Počet stran 335
  • ISBN 978-80-275-0690-3
  • Rozměr 135×205 mm
  • Překlad Tomáš Dimter

Panoráma jediného roku, kterým začíná naše přítomnost 

1913: rok, kdy se zdá, že vše je možné. Doba nebývalého rozkvětu, kdy vznikají extrémní umělecká díla, jako by už neměl přijít žádný zítřek. Zároveň je však už ve vzduchu tušení rozpadu, toho, že lidstvo ztrácí svou nevinnost. Rok, kdy se prudce střetává devatenácté a dvacáté století. Proust hledá ztracený čas, Malevič maluje čtverec, Kafka píše nekonečně dlouhé a nezměrně krásné dopisy Felici Bauerové, Stravinskij a Schönberg vyvolávají neslýchané skandály, Duchamp montuje kolo na kuchyňskou stoličku, Kirchner zas a znovu maluje Postupimské náměstí. 

Patnáctiletý Brecht se stává šéfredaktorem augsburského školního časopisu a dvanáctiletý Louis Armstrong se poprvé chopí trubky. Joyce a Musil si dávají kávu v Terstu, Freud a Rilke pro změnu skleničku v Mnichově. V Essenu se otevírá prototyp prvního supermarketu Aldi, v Miláně zase první filiálka módního domu Prada. Do Vídně k Trojanovským přijíždí pod krycím jménem Stavros Papadopulos Stalin a v Mnichově prodává jeden rakouský pohlednicový malíř jménem Adolf Hitler své chabé městské veduty. 

Kniha se dočkala mezinárodního prodejního úspěchu, překladů do mnoha jazyků a vřelého kritického přijetí. 

Celý popis

1913. Léto jednoho století Florian Illies virtuózně rozehrává panoráma jediného roku, kterým začíná naše přítomnost. V literatuře, umění a hudbě se objevují extrémní díla, jako by už neměl přijít žádný zítřek. Proust hledá ztracený čas, Malevič maluje čtverec, Benn miluje Lasker-Schülerovou, Stravinskij slaví jarní obětinu, Kirchner propůjčuje tvář metropoli, Kafka, Joyce a Musil si dávají kávu v Terstu — a v Mnichově prodává rakouský pohlednicový malíř Adolf Hitler své chabé pohledy na město. 1913: počátek a konec, triumf a melancholie, vše se prolíná a stává se uměním. Po tomto roce už nic není jako dříve. Brilantní stylista Florian Illies s tichým humorem vyvolává k životu kouzlo klíčového okamžiku kulturních dějin. 

Bestseller podle časopisu Der Spiegel

Illies kombinuje bulvární popis vztahů i atmosféry nejproslulejších lokálů a slavných míst v Berlíně, Vídni či Paříži s postřehy o filozofické podstatě přelomové doby a prostým encyklopedickým výčtem. Je přitom vtipný, ironický, stručný
— Vojtěch Varyš, Týden 

Technikou střihů, kontrastů a paradoxů autor vytvořil pestrou a působivou mozaiku či spíše pavučinu, která se i díky všudypřítomné ironii čte jako dobrý, ba napínavý román.
— Jiří Peňás, Lidové noviny 

Německý spisovatel a esejista Florian Illies nejprve načetl stovky životopisů a pak udělal čistý a roztomile absurdní řez dvacátým stoletím přesně v roce 1913.
— Klára Kubíčková, iDnes 

  • 1913. Léto jednoho století Florian Illies virtuózně rozehrává panoráma jediného roku, kterým začíná naše přítomnost. V literatuře, umění a hudbě se objevují extrémní díla, jako by už neměl přijít žádný zítřek. Proust hledá ztracený čas, Malevič maluje čtverec, Benn miluje Lasker-Schülerovou, Stravinskij slaví jarní obětinu, Kirchner propůjčuje tvář metropoli, Kafka, Joyce a Musil si dávají kávu v Terstu — a v Mnichově prodává rakouský pohlednicový malíř Adolf Hitler své chabé pohledy na město. 1913: počátek a konec, triumf a melancholie, vše se prolíná a stává se uměním. Po tomto roce už nic není jako dříve. Brilantní stylista Florian Illies s tichým humorem vyvolává k životu kouzlo klíčového okamžiku kulturních dějin. 

    Bestseller podle časopisu Der Spiegel

    Illies kombinuje bulvární popis vztahů i atmosféry nejproslulejších lokálů a slavných míst v Berlíně, Vídni či Paříži s postřehy o filozofické podstatě přelomové doby a prostým encyklopedickým výčtem. Je přitom vtipný, ironický, stručný
    — Vojtěch Varyš, Týden 

    Technikou střihů, kontrastů a paradoxů autor vytvořil pestrou a působivou mozaiku či spíše pavučinu, která se i díky všudypřítomné ironii čte jako dobrý, ba napínavý román.
    — Jiří Peňás, Lidové noviny 

    Německý spisovatel a esejista Florian Illies nejprve načetl stovky životopisů a pak udělal čistý a roztomile absurdní řez dvacátým stoletím přesně v roce 1913.
    — Klára Kubíčková, iDnes 

  • Illies Florian Foto: © Marek Pozniak

    Florian Illies

    (nar. 1971) vystudoval dějiny umění v Bonnu a Oxfordu. Působil v novinách Frankfurter Allgemeine Zeitung a týdeníku Die Zeit. Od roku 2019 je výkonným ředitelem nakladatelství Rowohlt Verlag. Do povědomí veřejnosti se zapsal knižní reflexí zkušeností vlastní generace Generation Golf. Eine Inspektion (Generace Golf. Inspekce, 2000) a následnými pokračováními, jichž se doposud prodalo přes milion výtisků. Globální úspěch zaznamenal s historickou mozaikou 1913. Léto jednoho století (2012), přeloženou do více než dvaceti jazyků. V roce 2018 na knihu navázal neméně úspěšným pokračováním 1913. Co jsem ještě chtěl vyprávět (česky 2021). 

    Více
  • Poštovné zdarma u objednávek nad 999 Kč
  • Ušetříte 15 %
  • Knihy vydáváme přes 25 let

Hlídací pes

Budeme Vás informovat o vydání knihy odesláním e-mailu na Vaší adresu.

O vydání knihy Vás již e-mailem nebudeme informovat.

Omlouváme se, ale tato kniha je v tuto chvíli nedostupná. Její dostupnost však můžete znovu hlídat.

Teď už vám neuteče ani řádek.

Co se děje v naší redakci i jaké knihy připravujeme, najdete v pravidelném souhrnu ve své e-mailové schránce.

Váš e-mail byl úspěšně přihlášen k odběru. Nezapomeňte adresu potvrdit.

Přihlásit se

Správa účtu

Přehled objednávek Změna osobních údajů Změna hesla
Odhlásit se